Trin 6: Korrektur og redigering

Det er vigtigt, at du sætter god tid af til at læse korrektur og foretage redigeringer i din debatterende artikel. Det kan du få gode råd til her.

Har du svaret på opgaveformuleringen?

Det har stor betydning for vurderingen af din opgave, at du har svaret på hele opgaveformuleringen. Det kan trække gevaldigt ned, hvis du har overset noget – det kan fx være, at du har glemt at inddrage én af de krævede tekster. Så sæt dig med opgaveformuleringen og tjek af punkt for punkt, om du har fået svaret på det hele.

Og en anden vigtig ting at tjekke: Har du brugt opgaveformuleringens titel som titel på din opgave?

Har din opgave en logisk inddeling?

Læs hele din besvarelse igennem en ekstra gang, så det bliver tydeligt, hvordan du har opbygget den. Du bør som minimum inddele opgaven i fire underafsnit, så indledning, diskussion, debat og afslutning/konklusion har hver sit afsnit. Når du laver et afsnit, så skal der været en tom linje inden det næste afsnit.

Du kan også vælge at lave lidt flere afsnit, hvis fx der er en naturlig opdeling inden for de enkelte dele af opgaven. Men lad være med at lave alt for mange, da det kan få din opgave til at fremstå rodet og opremsende.

Tjek, om din inddeling af opgaven i underafsnit er logisk og sammenhængende. Og hvis du bruger overskrifter undervejs i din tekst, så overvej om de...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind