SWEDOOR - miljøvenlige døre

Her kan du få et hurtigt overblik over analysen af reklamefilmen “SWEDOOR - miljøvenlige døre”

Reklamefilmen er opbygget som en fortælling om en dreng, der lever i et bæredygtigt hjem og fungerer som en rollemodel i forhold til klimaansvar. Først til sidst i videoen ser vi det konkrete produkt, som er en trædør.

Når det kommer til genretræk, er det tydeligt, at filmen er en reklamefilm fremfor en kampagnefilm. Der bliver ikke lagt skjul på, at man gerne vil sælge et konkret produkt. Reklamen spiller dog alligevel en del på modtagerens ønske om at leve et mere bæredygtigt liv generelt, og prøver på den måde at trække på klimabevidsthed.

Reklamens lyd- og billedside indeholder flere virkemidler, der er designet til at skabe en hyggelig og tryg stemning, som understøtter idealbilledet om det bæredygtige hjem. Filmen trækker også på appelformer som patos og etos, som dels skal vække positive følelser hos modtageren og dels skal få SWEDOOR til at fremstå som en ansvarlig virksomhed. 

Du kan få det fulde overblik over analysen af reklamefilmen på de følgende sider.