Genretræk

Her kan du læse om de genretræk, som man kan identificere i Danske Spils reklamefilm “Kom ind i kampen - sluk vandet”.

En krydsning mellem en reklamefilm og en kampagnefilm

Reklamefilmen er interessant, fordi den fungerer som en slags krydsning mellem en reklamefilm og en kampagnefilm. På overfladen har filmen nemlig mange af de karaktertræk, som en kampagnefilm har - dens umiddelbare budskab er nemlig ikke en opfordring til at købe en vare eller service, men en opfordring til at handle mere ansvarligt.

På et dybere plan er “Kom ind i kampen - sluk vandet” dog stadigvæk en reklamefilm, hvilket vi fx kan se ved at firmaets logo fremhæves til sidst, og at selve begreberne fra firmaets produkt (betting) bliver anvendt som virkemidler i ‘kampagnen’. Dermed er reklame...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind