Fortolkning

Her kan du få gode råd til at fortolke reklamefilmene “Kom ind i kampen - sluk vandet” og “SWEDOOR - miljøvenlige døre”.

SWEDOOR appellerer til positive følelser, mens Danske Spil appellerer til negative følelser

Den grundlæggende tone i de to reklamefilm er vidt forskellig, selvom de begge har fokus på klimabevidsthed. “SWEDOOR” - miljøvenlige døre” har fokus på at vise det positive ideal, idet man følger en dreng som lever og handler klimabevidst og udviser stor kærlighed til naturen. “Kom ind i kampen - sluk vandet” har til gengæld mest fokus på at vise de miljøkatastrofer, som manglende respekt på naturen kan medføre (og allerede har medført). 

På en måde er de to reklamefilm faktisk eksempler på to forskellige strategier for, hvordan man kan overbevise i klimadebatten: Sæt fokus på det gode eksempel eller sæt fokus på skrækscenarier og dommedagsvisioner. Spil...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind