Genretræk

Her kan du læse om de genretræk, som kan identificeres i reklamefilmen “SWEDOOR - miljøvenlige døre”.

En reklamefilm frem for en kampagnefilm

Selvom SWEDOORs reklamefilm spiller på modtagernes klimabevidsthed, så gør den dog ikke noget forsøg på at fremstå som en kampagnefilm. Vi ser godt nok nogle positive idealer på filmen (især ift. bortskaffelse af batterier), men der bliver på intet tidspunkt lagt skjul på, at reklamen i sidste ende handler om at sælge et produkt.

Her adskiller den sig altså fra de reklamefilm, som decideret prøver at ligne kampagnefilm for at kunne spille på seerens sociale bevidsthed i endnu højere grad (fx “Kom ind i kampen - sluk vandet”).   

En modtager- og produktorienteret reklamefilm

Indenfor reklameanalyse kan man skelne mellem afsender-, modtager- og produktorienterede reklamefilm, afhængig af hvilke elementer, som filmen primært lægger fokus på.

“SWEDOOR -...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind