Baggrundsviden

Her kan du finde nogle baggrundsoplysninger, som kan være relevante for dit arbejde med reklamefilmene “Kom ind i kampen – sluk vandet” fra Danske Spil og “SWEDOOR – miljøvenlige døre” fra SWEDOOR.

Klimadebatten i Danmark

I slutningen af 2010’erne kom der en stærkt øget opmærksomhed på klimaforandringerne og deres konsekvenser i både Danmark og resten af verden, blandt andet pga. den svenske aktivist Greta Thunberg, som ledte en lang række demonstrationer blandt skoleelever verden over. 

Den øgede opmærksom på klimaet har haft stor betydning inden for dansk politik, hvor selv mange af de partier, som traditionelt har været tilbageholdende på klimaområdet, har fået en fornyet interesse i at promovere sig selv som grønne og ansvarlige.

Det samme gælder i erhvervslivet, hvor flere og flere virksomheder er begyndt at markedsføre sig på klimabevidsthed - også selvom f...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind