Opbygning

Her gennemgår vi selve opbygningen af reklamefilmen.

Reklamefilmen er bygget op som en kort fortælling om en dreng, som er i gang med at fremstille et kunstværk. I første scene ser man ham farvelægge et hjerte af træ med en slags cirkel i midten, men man kan endnu ikke se, hvad det helt præcis skal forestille. Vi ser også, at drengen tidligere har tegnet naturbilleder og har tapet med naturmotiver på sit værelse.

Dernæst ser vi drengen tage batterier ud af en legetøjsbil og omhyggeligt lægge dem i genbrugsspanden, vande planter, og tegne flere naturmotiver ud fra en masse opslåede bøger om naturen. Herefter er der et kort klip, hvor han forsigtigt mærker på bladene på de planter, som han har vandet.

I næste scene bliver drengen puttet af sin far. De kigger i en bog sammen, mens vi igen ser tapetet med naturmotiver i baggrunden. Drengen falder i søvn med sin far i hånden.

I den afsluttende scene går faderen ud af værelset og lukker døren. På døren ser vi drengens kunstværk fra første scene, som forestiller jordkloden med et hjerte rundt om. Døren er også af træ, og da faderen forlader scenen bliver døren med hjertet det primære fokus. Vi ser sloganet “DØRE TIL EN BÆREDYGTIG FREMTID”, efterfulgt af navn og logo på reklamens afsender, “SWEDOOR”. ...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind