Vurdering

Brug pointerne fra analyse og sammenligning til at lave din vurdering

Din besvarelse skal afrundes med en vurdering af gennemslagskraften på henholdsvis “The Bus” og “NT - din verden rundt”. 

Det er meget vigtigt, at din vurdering ikke kommer ud af den blå luft, men at den faktisk er baseret på nogle af de pointer, som du har overvejet under din analyse og sammenligning af de to tekster.

Derudover er det også vigtigt, at en analyse af gennemslagskraft forholder sig til, hvilken målgruppe den enkelte reklamefilm sigter efter, da det jo netop er afgørende, at reklamen kan ramme sin målgruppe effektivt. Her er det altså relevant at være opmærksom på, at “The Bus” primært er rettet mod et ungt publikum, mens “NT - din verden rundt” forsøger at nå en meget bred målgruppe blandt Nordjyllands befolkning.

Brugen af humor og ironi giver “The Bus” stærk gennemslagskraft

“The Bus” er samlet set en meget velfungerende reklame. Den er professionelt filmet og bruger en lang række virkemidler, som skaber en stærk illusion af en trailer til en actionfilm. Derudover giver det en humoristisk effekt, at alle virkemi...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind