Hensigt

Branding af Nordjyllands Trafikselskab

Reklamefilmen “NT - din verden rundt” har først og fremmest til formål at give folk et overordnet positivt indtryk af Nordjyllands Trafikselskab ved at få dem til at fremstå som en moderne, fremsynet og globalt orienteret virksomhed, fremfor et gammeldags lokalt trafikselskab. 

NT forsøger primært at lave denne branding ved at fremhæve de symbolske kvaliteter ved deres selskab - fx at de gerne vil bringe mennesker tættere sammen både fysisk og mentalt og lette deres hverdag bedst muligt. Til gengæld indeholder klippet ikke rigtig særlig meget konkret information om hvad der egentlig adskiller NT fra landets andre offentlige transportselskaber, hvilket betyder at reklamens success er meget afhængig af, at NT formår at sælge en fortælling om de symbolske værdier, som de tilslutter sig.

Reklamen har en meget bred målgruppe

“NT - din verden rundt” sigter sandsynligvis efter en meget bred målgruppe, da reklamefilmens forskellige scener viser folk i en række forskellige aldersgrupper og livssi...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind