Indhold

...

“The Bus” er gennemsyret af humor og ironi

Det bliver hurtigt tydeligt, at “The Bus” fra Midttrafik primært prøver at nå sin målgruppe gennem humor. Hele vejen igennem er filmen fyldt med overdrevet dramatiske virkemidler, som alle er designet til at vække latter hos modtagerne.

Humoren forstærkes også af den tykke ironi, som gennemsyrer reklamen. I virkelighedens verden er en bus ikke specielt cool, så derfor er kontrasten mellem reklamens fremstilling og virkeligheden med til at sty…

...

Seksuelle undertoner bidrager til filmens humor

Reklamen indeholder flere scener med seksuelle undertoner, som dog samtidig indeholder et ironisk twist, som gør, at den samlede effekt bliver primært humoristisk

Vi ser fx en kvinde sidde i bussædet med et udtryk af fuldstændig ekstrem nydelse (00:32), mens vi kort efter ser en anden ung kvinde, som nærmest kærtegner bussens vinduer med et forførende ansigtsudtryk (00:38).

Kvindens udtryk af nydelse er så ekstremt, at det giver seksuelle undertoner (00:32).

Efterfølgende leverer reklamens voice-over beskrivels…

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind