Indhold
...
“The Bus” er gennemsyret af humor og ironi
Det bliver hurtigt tydeligt, at “The Bus” fra Midttrafik primært prøver at nå sin målgruppe gennem humor. Hele vejen igennem er filmen fyldt med overdrevet dramatiske virkemidler, som alle er designet til at vække latter hos modtagerne.
Humoren forstærkes også af den tykke ironi, som gennemsyrer reklamen. I virkelighedens verden er en bus ikke specielt cool, så derfor er kontrasten mellem reklamens fremstilling og virkeligheden med til at sty…
...
Seksuelle undertoner bidrager til filmens humor
Reklamen indeholder flere scener med seksuelle undertoner, som dog samtidig indeholder et ironisk twist, som gør, at den samlede effekt bliver primært humoristisk.
Vi ser fx en kvinde sidde i bussædet med et udtryk af fuldstændig ekstrem nydelse (00:32), mens vi kort efter ser en anden ung kvinde, som nærmest kærtegner bussens vinduer med et forførende ansigtsudtryk (00:38).
Efterfølgende leverer reklamens voice-over beskrivels…