NT - din verden rundt

Her kan du få et hurtigt overblik over vores analyse af reklamenfilmen ”NT - din verden rundt”.

Filmens opbygning er meget fragmenteret, da vi ser en lang række forskellige scener i korte glimt. Der er dog alligevel en rød tråd i den voice-over, som ledsager billeder, samt det store fokus på både offentlig og privat transport i de enkelte scener. 

I forhold til udtryk bliver der anvendt filmiske virkemidler som voice-over og underlægningsmusik til at skabe en følelsesladet og storslået stemning. 

indholdssiden har reklamefilmen især fokus på at appellere til modtagernes lokalpatriotisme omkring Nordjylland, og på at opbygge etos for NT som et selskab med store visioner - og faktisk også etos for Nordjylland som et godt sted at bo og arbejde.

Hensigten med reklamefilmen er først og fremmest at fremstille NT som et moderne og fremsynet selskab. Samtidig prioriterer selskabet desuden at række hånden ud mod de private transportformer, fordi de gerne vil ses som nogen der kan hjælpe og støtte dem, frem for noget der vil udkonkurrere dem. Reklamen sigter mod en bred målgruppe af beboere i Nordjylland. 

Du kan læse flere detaljer om de enkelte analysepunkter på de følgende sider i vores opgavehjælp.