Hensigt

Rebranding af Midttrafik

Reklamefilmen “The Bus” fra Midttrafik blev produceret på et tidspunkt, hvor offentlig transport i Danmark generelt havde et lidt negativt ry. Mens biler ofte bliver forbundet med frihed, selvstændighed og økonomisk succes, så bliver offentlig transport i mange sammenhænge betragtet som en kedelig nødløsning, som man mere bruger af nødvendighed end af lyst. 

“The Bus” kan dermed ses som et forsøg på rebranding, hvor man prøver at give offentlig transport et bedre image. Selvom reklamen er dybt ironisk omkring tanken, om at bussen er cool, så er den alligevel så velproduceret og sjov, at den i hvert fald antyder, at Midttrafik ikke er et kedeligt selskab - og måske minder den samtidig folk om, at bussens faktisk har nogle kvaliteter, som privatbiler fx ikke har. Det kan vi fx se i sekvensen, hvor bussen drøner forbi bilerne, mens passagererne kigger...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind