Sammenligning

Husk sammenhængen med dine analyser

Efter din analyse af “The Bus” og “NT - din verden rundt” bliver du bedt om at sammenligne de to reklamefilm. Her er det især vigtigt at huske, at din sammenligning bør bygge videre på de punkter, som du valgte at lægge fokus på i analysedelen af din besvarelse. Hvis du lagde meget vægt på filmiske virkemidler, er det fx oplagt at din sammenligning også bruger meget energi på denne del af reklamerne. 

Det samlede udtryk i de to reklamer er vidt forskelligt

Den største forskel på de to reklamefilm er det overordnede udtryk, som de enkelte elementer i hver reklame er med til at skabe.

“The Bus” har hele vejen igennem et meget humoristisk og selvironisk udtryk, da klippet lægger fokus på at beskrive bussens fantastiske kvaliteter, men gør det så overdrevet, at virkningen bliver humoristisk. “The Bus” forsøger dermed at opbygge etos for Midttrafik ved hjælp af selvironi og glimt i øjet.

“NT - din verden rundt” har til gengæld et meget højtideligt og alvorligt udtryk, med fokus...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind