Indhold

...

Reklamen har fokus på at opbygge etos om NT og Nordjylland

Den meget storladne og poetiske voice-over i "NT - din verden rundt" viser, at den især har fokus på at præsentere et billede af Nordjyllands Trafikselskab som en fremsynet virksomhed, som har fokus på at gøre folks hverdag bedre og bringe dem tættere sammen.  I den forbindelse prøver NT også at fremstå som meget inklusive, fordi de fx gerne vil have tanken om kollektiv transport til også at omfatt…

...

Reklamen appellerer til patos på flere planer

“NT - din verden rundt” indeholder en række elementer, som på forskellige måder prøver at påvirke følelserne.

Fx er der en del scener, som prøver at tale til seernes patriotisme, special lokalpatriotisme i forhold til Nordjylland. På den måde håber NT at få modtagerne til at forbinde deres trafikselskab med stolthed over regionen, så selve det at være nordjyde forbindes med NT’s anstrengelser for at binde Nordjylland sammen. 

Denne appel til lokalpatriotisme understøttes af billedsiden i reklamen, hvor der er stor fokus på at præsentere …

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind