Udtryk

Slow-motion og underlægningsmusik giver en dramatisk stemning

De mest markante virkemidler i “The Bus” er brugen af slow-motion kombineret med dramatisk underlægningsmusik. Musikken er understreget af dybe toner og intenst violinspil, som i sidste del af reklamen også bliver suppleret med et kor, som tilføjer et nærmest religiøst element. Disse to virkemidler er med til at få reklamen til at fremstå lidt som en trailer til actionfilm, hvilket meget af filmens humor er baseret på. 

Der er også situationer, hvor tempoet kortvarigt bliver accelereret (fx 00:16-00:18 hvor bussen farer hen imod den ventende gruppe), hvilket er med til at give indtryk af, at bussen bevæger sig ekstremt hurtigt gennem verden.

I de klip hvor buschaufføren taler (00:24-00:26 og 01:15-01:17) spiller reklamen desuden i (delvist) normalt tempo - bemærk dog, at scenen i baggrunden faktisk fortsat kører i slow-motion i det første klip med chaufføren, hvilket igen er med til at styrke den humoristiske effekt, fordi filmens kunstighed bliver understreget. 

Den overdrevne voice-over skaber humor og selvironi

Reklamens voice-over er også med til at skabe illusionen af en trailer til en actionfilm, idet den overdrevet dybe, langsomme og dramatiske stemmeføri...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind