Sproglige og filmiske virkemidler

Her kan du læse om de sproglige og filmiske virkemidler, som bliver anvendt for at understøtte budskabet i reklamefilmen “Bornholmergrisen bygger om for bedre dyrevelfærd”.

Positivt ladet ordvalg understreger et fokus på dyrevelfærd

Gennem hele reklamefilmen bliver der brugt en række positivt ladede ord, som er med til at tegne et billede af et projekt, som vil være gavnligt for grisenes velfærd

Vi hører fx Brian Kofoed tale om “velfærd” flere gange (00:11, 00:51) og om at prioritere den “bedst mulige tilværelse” (00:20-00:22) for grisene i stalden. Senere taler han også om at gøre situation mere “naturlig” (00:42) for grisene og om at have en “fornemmelse af, at dyrene har det godt” (00:55-00:57). 

Samlet set giver de positive substantiver og adjektiver et indtryk af, at projektet med bornholmergrisen kan gøre en positiv forskel for dyrevelfærden og er med til at give grisene et lidt mere naturligt griseliv, selvom de stadigvæk lever i en stald. 

Underlægningsmusik og idylliske landbilleder forstærker det positive in

...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind