Argumentation og appelformer
Her kan du få et overblik over, hvordan Coop bruger argumentation og appelformer til at rykke folks holdninger i reklamefilmen “Bornholmergrisen bygger om for bedre dyrevelfærd”.
Reklamefilmen har visse fællestræk med debatindlægget “Historien vil rejse en skamstøtte over den konventionelle griseproduktion” idet etos og patos er vigtige virkemidler. Til gengæld anvender reklamen ikke logos i særlig høj grad.
Reklamefilmen opbygger etos gennem fremstillingen af Brian Kofoed
Reklamen prøver især at appellere til etos ved at fremstille Brian Kofoed som en traditionel, lokalt orienteret landmand, som samtidig er oprigtigt interesseret i grisenes velfærd. Kofoed omtaler bornholmergrisen som et personligt projekt, han virkelig brænder for, fordi han tænker, at det kan gøre en positiv forskel for dyrevelfærden: “For os, så handler det rigtig meget om velfærd. At vi kan lave en gris, som vi kan stå inde for også personligt og at vi har en fornemmelse af, at dyrene har det godt” (00:49-00:56).
Samtidig bliver det understreget...