[0]

Influencers

I denne study guide kan du få hjælp til at arbejde med emnet influencers, som indgik i den skriftlige eksamen i Engelsk B på HF fra den 3. december 2019. Vi giver dig summaries af de to kilder samt idéer til at analysere og diskutere.

Hvis du har brug for hjælp til Assignments 1-5 fra den skriftlige eksamen på HF B den 3. december 2019, kan du læse vores vejledning her.

Præsentation af emnet

Influencers er personer, som har et stort antal følgere på diverse sociale medier som fx Facebook eller Instagram, og dermed evnen til at nå ud til mange mennesker med deres budskaber. Samtidig har følgerne af influencers typisk et meget stærkt og personligt forhold til den person, som de følger, og vil derfor være særligt modtagelige overfor den persons anbefalinger. Derfor er influencers særdeles interessante ud fra et markedsføringsperspektiv, fordi det er meget værdifuldt for et firma, hvis de kan få vigtige influencers til at anbefale deres produkter.

Kildematerialet indeholder forskellige perspektiver på emnet influencers. De kommer fx ind på, at livet som influencer kan involvere meget hårdt arbejde, selvom det på overfladen kan ligne et nemt liv i luksus og dovenskab. De berører også kort nogle af de mere problematiske sider af fænomenet, fx at det er muligt at købe sig til falske følgere for at give indtryk af, at man har mere rækkevidde end man egentlig har.  

Materialerne indeholder også nogle betragtninger om influencers stigende betydning på markedet, og hvordan stigningen kan have indflydelse på både influencers og de brands og firmaer, som de samarbejder med. 

Uddrag

Nedenfor kan du læse et kort uddrag fra vores study guide til emnet:

Further arguments

Since the two included texts are mainly focused on describing the positive or neutral sides of the influencer-phenomenon, it may be especially relevant to consider arguments beyond the text when you have to consider the potential negatives.

One significant disadvantage which does not get much attention in either text is the potential issue of hidden advertising. Since influencers have a lot of power over their audiences, many potential consumers view their product promotions more as recommendations from personal friends than traditional advertisement, especially if their images or videos do not make it completely clear that they have been paid to promote a given product. This issue has led to more strict marketing laws in many countries, requiring influencers to be more open about whether they have been paid money to promote or display a given item. 

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind

Influencers

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.