Er virksomhederne altid så ansvarlige, som de siger?

Præsentation og resumé

Afsender: Dennis Friis Thaagaard

Udgivelse og dato: Kristeligt Dagblad, 28. februar 2018

Genre: Debatindlæg

”Er virksomhederne altid så ansvarlige, som de siger” er et debatindlæg af Dennis Friis Thaagaard. I debatindlægget definerer Thaagaard begrebet greenwashing. 

Han forklarer, hvordan det som forbruger kan være uoverskueligt at finde frem til de mest bæredygtige produkter. Han nævner også syv eksempler på, hvordan greenwashing foregår i praksis. …

...

Arbejdsspørgsmål

Hvorfor mener Thaagaard, at grøn markedsføring gør det sværere for forbrugerne at finde de mest klimavenlige produkter?

Hvordan definer…

...

Synspunkter

Dennis Friis Thaagaard argumenterer overordnet for, at det er problematisk, når virksomheder appellerer til klima- og miljøbevidsthed i deres markedsføring. Markedsføringen ender nemlig ofte med at forvirre forbrugerne, fordi den er manipulerende eller misvisende.

Det er svært for forbruge…

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind