Skriv din debatterende artikel

På de næste sider af opgavehjælpen giver vi dig vejledning til at skrive din debatterende artikel om grøn markedsføring. Vi viser først, hvordan du kan diskutere grøn markedsføring. Derefter giver vi tre forslag til hovedsynspunkter, som du kan argumentere for i den debatterende del af opgaven.

Det er vigtigt at understrege, at du ikke skal bruge alle vores forslag i din opgave. Du skal i stedet vælge et hovedsynspunkt, som du vil argumentere for, og koncentrere dig om de forslag, der passer til dette synspunkt. 

Du behøver naturligvis ikke at vælge et af vores forslag til synspunkter. Brug dem som inspiration, og vælg et synspunkt, som du har holdninger til og kan argumentere for. 

Det er vigtigt, at du husker, at hele din opgave skal lede frem mod dit hovedsynspunkt. Tænk derfor over, hvordan du kan skabe forbindelse mellem diskussionen og debatten.

Uddrag

Her kan du læse et uddrag fra opgavehjælpen:

Synspunkt 3: Grøn markedsføring har både positive og negative sider

Du kan også vælge det mere moderate synspunkt, at grøn markedsføring kun er positivt under visse omstændigheder. 

Du kan argumentere for synspunktet ved at tage udgangspunkt i Thaagaards pointe om, at der er behov for større gennemsigtighed i den grønne markedsføring. En mere præcis lovgivning på både mærker og markedsføring vil gøre det lettere for forbrugerne at gennemskue, hvad markedsføringen egentlig betyder. Indtil det er på plads, er grøn markedsføring det vilde vesten, hvor virksomhederne alt for let slipper afsted med vage og manipulerende påstande. 

Du kan underbygge det synspunkt ved at inddrage eksempler fra de to reklamefilm. Både svinekødet fra Danish Crown og løbeskoene fra Adidas er udstyret med mærker, som får reklamernes påstande om bæredygtighed til at fremstå troværdige...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind