Fortolkning og perspektivering

Fortolkning, tema og budskab

Budskabet i en reklamefilm skulle gerne være ret selvindlysende. Ellers har reklamefilmen ikke solgt sit produkt ret godt. I "Do It For Denmark" er budskabet selvsagt, at man bør købe en storbyferie fra Spies. Budskabet bliver leveret på en overraskende måde, der inddrager temaer som danskernes sexlyst og faldende fødselsrater. 

Reklamen iscenesætter storbyferien som en løsning på Danmarks problem med, at der ikke bliver født nok børn længere. På en ironisk og humoristisk måde argumenterer reklamen altså for, at en storbyferie er den perfekte løsning på problemet. Ti procent af danskerne er blevet undfanget på en ferie, og vi dyrker 46 procent mere sex, når vi er på ferie end i hverdagen. En sexolog udlægger årsagerne. 

Reklamen fremstiller det næsten, som om man svigter fædrelandet, hvis man ikke tager på storbyferie og dyrker sex. Man bør tage ansvar for at få vendt den dem...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind