Miljø og personer

Danmark virker tomt og trist

Reklamen præsenterer Danmark som et gråt og trist sted, hvor der næsten ingen børn er. Vi ser billeder af dystre, tomme legepladser med tomme gynger. Det er resultatet af den faldende fødselsrate, skal vi forstå. Det understreges, når grafen næsten følger nedturen på rutschebanen.

[00:07] - Den tomme legeplads illustrerer konsekvenserne af grafen, som fortæller om de faldende fødselstal i Danmark. 

Der sker i det hele taget ikke ret meget i Danmark, ifølge reklamen. Omgivelserne er i hvert fald ikke særligt inspirerende eller opstemmende. Det underbygger reklamens påstand om, at der kan være behov for en ferie for at puste nyt liv i danskernes begær. 

Folketinget er tomt

Vi ser ikke kun billeder af tomme legepladser. Vi ser også et glimt af en tom folketingssal. Imens taler voiceoveren om, at skiftende regeringer f...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind