Filmiske virkemidler og symbolik

Der er et humoristisk samspil mellem lyd og billede

Der er en del eksempler på et humoristisk samspil mellem lyd og billede i reklamen. Et eksempel er grafen, der viser, hvordan danskerne har 46 procent mere sex på ferier end i hverdagen.

[01:01] - Eiffeltårnet, grafen og den komiske lydeffekt udgør tilsammen en slags symbolsk tretrinsrejsningsraket. 

I forvejen er billedet ladet med en meget åbenlys symbolik. Eiffeltårnet er en kæmpe fallos, der knejser fra mandens skridt. Grafen, der fortæller om danskernes øgede sexlyst bliver animeret nedefra og op hen over Eiffeltårnet på en måde, som understreger rejsningssymbolikken. 

Som om det ikke var nok bliver symbolikken underbygget med en lydeffekt, der stiger i intonationen. Det er et godt eksempel på, hvordan rek...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind