Kommunikationssituation og opbygning

Reklamen afspejler et forsøg på at rebrande Spies til en yngre målgruppe

Reklamens afsenderen af ”Do It For Denmark” er Spies’ Rejser. Det er et rejseselskab, der er særligt kendt for at have populariseret charterferier til Mallorca og lignende destinationer fra 1950’erne og frem. Det var en rejseform, hvor særligt lidt ældre danskere nød et par uger med sol, strand, billig mad og rigelig vin – især til de berygtede ’grisefester’.

Her er produktet imidlertid ikke charterrejser, men derimod storbyferier. Det er ikke den rejseform, som de fleste forbinder med Spies. Derfor kan vi sige, at reklamefilmen er en del af et forsøg på at rebrande Spies. Den er med andre ord et forsøg på at ændre forbrugernes indtryk af Spies.

Det betyder også, at reklamen henvender sig til en anden målgruppe, end Spies traditionelt har appelleret til. Reklamen er nemlig primært henvendt til ...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind