Reklamens virkemidler

I din analyse er det vigtigt, at du kommer ind på, hvilke virkemidler reklamen for Mazda CX-5 bruger for at få produktet til at fremstå positivt, og hvordan disse virkemidler påvirker modtageren. Her giver vi dig nogle ideer til, hvilke visuelle og tekstmæssige virkemidler du kan komme ind på i din analyse.…

...

Visuelle virkemidler

Fotografiets lyssætning er ikke unaturligt klar eller lys. I stedet virker det som det naturlige lys, der har været, den dag billedet blev taget.

Denne lyssætning får billedet til at virke mindre opsat og ”reklameagtigt” og underbygger følelsen af, at her er tale om en artikel og ikke en reklame.

Joach…

...

Tekst og sproglige virkemidler

I denne reklame har teksten en central rolle, og der er anvendt mere tekst, end der normalt er i reklamer. Derfor er det en god idé at komme ind på teksten og de sproglige virkemidler i din analyse.

Elementer fra journalistik

Den særlige opsætning af denne reklames tekstelementer får den til at fremstå som en artikel og kan potentielt få den til at falde i et med magasinets øvrige artikler.

Brødteksten er præget af interviewformen med d…

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind