Målgruppe og modtager

I din analyse af bilreklamen for Mazda CX-5 er det vigtigt, at du kommer ind på reklamens målgruppe, da en vigtig del af analysen er at vurdere, hvorvidt reklamen rent faktisk når ud til sin målgruppe. Her er nogle ting, som du kan komme ind på, når du skal analysere målgruppe og modtager i din opgave:

Målgruppen i denne reklame er mænd, og mere præcist moderne, midaldrende mænd, som har stiftet familie, men som stadig har noget ungkarl i sig.

Placeringen af reklamen i et magasin som Euroman er med til at understrege, at denne gruppe af mænd er reklamens målgruppe.

”Artikelformen” på reklamen henvender sig også til en modtagergruppe, som sandsynligvis vil tage sig tid til at læse brødteksten – og derfor ikke til helt unge mænd, hvor en ”hurtig...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind