Reklamekneb og argumenter

Gennem forskellige kneb og argumenter forsøger reklamer at overtale modtageren om produktets værdi. Her giver vi dig forslag til, hvad du kan komme ind på under dette punkt vedrørende reklamen for Mazda CX-5.…

...

Primær og sekundær brugsværdi

En reklames primære værdi er selve det produkt, der sælges. Den sekundære værdi er derimod en ”…

...

Frygtargument

Reklamen gør desuden brug af frygtargumentet til en vis grad, da der lægges stor vægt på bilens si…

...

Idolargument

I reklamen bruges idolargumentet, idet Joachim Boldsen, som denne reklames målgruppe typisk vil have et positivt syn på, udtaler sig meget positivt om produktet, og der hentydes endda til, at han selv har en Mazda CX-5.

Joachim Boldsen er en mand, som har en meget succesfuld karriere bag sig, og der…

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind