Reklamens virkemidler

I en reklamefilm bruges der andre virkemidler end i en trykt reklame. I din analyse er det en god idé at komme ind på de filmiske virkemidler i reklamen for Kia c’eed og vise, hvordan de er med til at understrege reklamens budskab.…

...

Klipning

I denne reklame bruges hurtig klipning som e…

...

Kameraføring

I reklamen bruges zoom også som en dramatiserende effekt.

Der skiftes flere gange hurtigt mellem zoom og almindelig kameraføring, fx…

...

Farve og lys

Inde på psykologens kontor er lyssætningen dunkel og mørk, og rummet er tilsyneladende kun lyst op af…

...

Lyd og musik

I scenerne på kontoret er lyden naturlig, og vi hører kun mandens stemme. Dette får denne scene til at fremstå…

...

Tekst og sproglige virkemidler

Der anvendes meget lidt tekst og tale i denne reklame, men der er dog et par centrale pointer.

Mandens replikker er med til både at introducere reklamens omdrej…

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind