Analyse af reklamen for Mazda CX-5
I det følgende giver vi dig inspiration til, hvad du kan komme ind på, når du analyserer reklamen fra Mazda CX-5, bl.a. reklamens opbygning. På de følgende sider vil der være fokus på virkemidler, brug af reklamekneb og målgruppen for reklamen.
Gennem en analyse af reklamens opbygning kan du vise, hvordan reklamen fremstiller sit indhold og prøver at fange modtagerens opmærksomhed. Her er nogle forslag …
...
Opbygget som en artikel
Reklamen er opbygget som en lille artikel med et stort billede på venstre side af opslaget.
I det store billede er der indsat tre mindre billeder forneden, der virker som en slags billedserie, hvor der er bl.a. er zoomet ind på deta…
...
Brug af fotos og slogan
Reklamens hovedelement er et stort fotografi.
I fokus på fotografiet er håndboldspilleren Joachim Boldsen, som står foran e…
...
AIDA-modellen
I denne reklame giver det mening at analysere opbygningen vha. AIDA-modellen. AIDA er en forkortelse af attention (opmærksomhed), interest (interesse), desire (begær/ønske) og action (handling). Ud fra disse begreber kan du analysere, hvordan reklamen øns…