Reklamekneb og argumenter

Via forskellige kneb og argumenter forsøger reklamer at overtale modtageren om produktets værdi. Fx gives produktet en ”ekstra” værdi (den sekundære brugsværdi). I din analyse af reklamen for Kia céed er det en god idé at undersøge, hvilke kneb og argumenter reklamen benytter sig af.

Bilens primære brugsværdi er dens egenskab af at være et transportmiddel, som kan bringe dig fra A til B.

Reklamen fokuserer dog hovedsageligt på produktets sekundære brugsværdi, som er, at Kia c’eed er en bil, som kombinerer fornuft med action og forførelse, og at man bliver en ”helt anden” og mere attraktiv person, når man kører i bilen.

Med patientens første ord om, at Kia c’eed gør ham til ”en helt anden”, lægges der an til, at det er bilens sekundære brugsvær...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind