Komposition

Her kan du læse om, hvordan kampagnefilmen “Alt det vi deler” fra TV2 er bygget op.

Filmen er fremstillet som et socialt eksperiment

Rammen for TV2’s kampagnefilm skal forestille en slags socialt eksperiment, hvor en række deltagere, som umiddelbart ikke kender hinanden, bliver samlet i en idrætshal. Her bliver de gjort opmærksomme på en række overraskende detaljer fra deres liv, som forbinder dem på forskellige måder.

Det er en effektiv opbygning til at en kampagnefilm, fordi deltagernes indledende usikkerhed på konceptet smitter af på modtagerne, så de også bliver nysgerrige efter, hvad der skal ske. Når eksperimentet så tilmed lader til at få meget positive resultater for alle deltagerne, bliver modtagerne tilsvarende påvirket til at føle positive følelser.  

Eksperimentet består i, at deltagerne bliver gjort opmærksomme på de ting, de har til fælles

Selve filmens ‘eksperiment’ er bygget op omkring en række situationer, hvor deltagerne stilles op overfor hinanden enten to og to eller i lidt større grupper, og derefter gjort opmærksomme på nogle forbindelser mellem dem eller nogle fællestræk ved deres liv, som de ikke kendte til ...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind