Kommunikationssituation

Her kan du læse om kommunikationssituationen for TV2’s kampagnefilm “Alt det vi deler”.

TV2 er filmens afsender

“Alt det vi deler” er produceret af TV2 Danmark, en statsejet medieorganisation som er finansieret kommercielt. Det betyder, at TV2 er en slags mellemting mellem public service-stationen DR og de rent privatejede kanaler som fx TV3. Det betyder også, at TV2 er finansieret af reklamer, annoncer og betalte abonnementer, og dermed har en kommerciel interesse i at få mange seere til kanalen. 

Fordi TV2 har økonomiske interesser i at lokke seere til, kan man sige, at denne kampagnefilm også i nogen grad skal fungere som en reklamefilm for TV2. Det handler ikke blot om at dele et budskab om fællesskab for at gøre verden bedre (hvilket man ville forbinde med en ren public service kanal), men også om at trække seere til kanalen for at sælge abonnementer og øge reklameindtægterne.  

Gennem kampagnefilmen bliver der ikke lagt skjul på, at TV2 er afsenderen. For det første ser vi personer med “TV2 CREW” på trøjerne, som leder personerne fra venteværelset og ind i salen. Og for det ande...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind