Vurdering

Her kan du få hjælp til at vurdere TV2’s kampagnefilm “Alt det vi deler”.

Formålet er at give en positiv fremstilling af fællesskab og at reklamere for TV2

“Alt det vi deler” har to forskellige formål, som hænger tæt sammen. For det første vil kampagnefilmen gerne præsentere et positivt og inkluderende budskab om fællesskab, og de ting, der binder mennesker sammen. For det andet vil kampagnefilmen gerne gøre reklame for TV2, og er altså dermed også en reklamefilm. 

De to formål hænger sammen, fordi filmen netop prøver at lokke folk til TV2 ved at brande TV-stationen som en god repræsentant for det brede og inklusive fællesskab, som kampagnefilmen fremstiller. Modtagerne skal altså først overbevises om filmens fremstilling af fællesskab, og dernæst skal fremstillingen af fællesskab kobles sammen med TV2 som afsender. 

Kampagnefilmen giver en stærk og følelsesladet fremstilling af fællesskab

Generelt kan man sige, at kampagnefilmen formår at præsentere en stærk fremstilling af fællesskab, som her bliver fortolket ...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind