SRP om B&O i Virksomhedsøkonomi og Afsætning

SRP om B&O i Virksomhedsøkonomi og Afsætning

SRP om B&O i Virksomhedsøkonomi A og Afsætning A, hvor jeg giver en omfattende virksomhedsbeskrivelse og analyse, og gør rede for finanskrisens indflydelse på virksomheden, og giver en vurdering af samarbejdet mellem Apple og Bang og Olufsen.

Opgaveformulering

Giv en kort beskrivelse af virksomheden Bang og Olufsen.
Redegør for finanskrisens konsekvenser for virksomheden og dens position på markedet.
Foretag en regnskabsanalyse af B&O med henblik på hvordan finanskrisen har påvirket virksomhedens indtjening. Derudover ønskes en analyse af B&O's strategier med særlig fokus på B&O's samarbejde med Apple.
Vurder hvad dette samarbejder betyder for B&O image

Studienets kommentar

Du kan også få hjælp til dit Studieretningsprojekt i SRP-bogen. Her guider vi dig i alt fra emnevalg og faglige metoder til opbygning af opgaven.
Få den bedste hjælp til SRP med SRP-bogen.

Indhold

Indholdsfortegnelse 1
0. Abstract 2
1.0 Indledning 2
2.0 Virksomhedbeksrivelse af B&O 3
3.0 Finanskrisen 5
3.1 Optakt til finanskrisen i regnskabsåret 2006/2007 9
4. Regnskabsanalyse 8
4.1 B&O's rentabilitet 9
4.2 B&O's indtjeningsevne 9
4.3 B&O's kapitaltilpasningsevne 9
4.4 Konklusion af rengskabsanalysen 9
5.0 Regnskabsanalyse konklusion for finanskrisen påvirkning af B&O's indtjening 8
6.0 Finanskrisens konsekvenser for virksomheden og deres position på markedet 8
6.1 Redegørelse for finanskrisen konsekvenser 9
7.0 Analyse af B&O's nye strategiplan 12
7.1 De strategiske initiativer 13
7.2 Vækststrategi 14
7.3 Konkurrencestrategi 14
8.0 Vurdering af B&O's fremtidige image 16
9.0 Konklusion 16
10.0 Litteratur –og kildefortegnelse 16
11.0 Bilag 16

Uddrag

"1.0 INDLEDNING:
”Mod til at overskride grænser for at skabe oplevelser, der overrasker og holder” B&O's vision bliver udtrykt således i dag, efter visionen blev videre ført fra generation til generation. B&O's ansatte lever og ånder for denne vision, og udfordrer sig selv med nye designs og teknologi. B&O's succes har ikke varet ved og er således også blevet ramt af den verdensomspændende finanskrise.

Deres produktlancering havde ikke den forventede succes i 2006/2007. B&O lancerede derfor strategiplanen i 2008 ”Pole Position Strategy”. Denne strategi skulle tilpasse deres omkostninger, styrke salgsindsatsen og øge fokus på produktudvikling. Strategien holdte ikke.

De seneste år har heller ikke været nemme for flere af B&O's forhandlere, som måtte se langt efter kunderne. De danske B&O forhandlere kom med en klar melding til ledelsen, om at få sænket priserne. I dag 2011, lancerer B&O et nyt sub-brand samt femårsstrategiplan ”Leaner, Faster, Stronger” med to nye undervirksomheder ”Bang & Olufsen Play” og ”BeoPlay” med sloganet ”What moves you” i samarbejde med Apple og under en ny ledelse.

Jeg har i mit studieretningsprojekt valgt at beskæftige mig med Bang & Olufsen A/S og deres samarbejde med Apple. Men hvordan har finanskrisen påvirket B&O's indtjening igennem de sidste 5 år og deres position på markedet? Vil B&O have det samme image i fremtiden, med deres nye strategiplan og samarbejde med Apple?

I denne projektopgave vil der indledningsvist blive lavet en kort virksomhedsbeskrivelse af B&O. Derefter vil der blive undersøgt hvilke konsekvenser finanskrisen har haft for B&O's indtjening samt position på markedet via en grundig regnskabsanalyse.

Herefter vil opgaven fokusere på, B&O's nye strategier og give en grundig indføring i deres samarbejde med Apple. Dette vil blive analyseret med en række afsætningsmodeller. Afslutningsvist bliver der lavet en vurdering af, hvilken betydning den ny strategiplan og samarbejde har på B&O's image."... Køb adgang for at læse mere

SRP om B&O i Virksomhedsøkonomi og Afsætning

[4]
Bedømmelser
  • 03-12-2013
    dsafkdsafhldsahfhksajfkdsakldhfkdsakdlhfkdsajfkjdkldjfhkdsafhlsadf
  • 16-10-2013
    God inspiration!! Brugbart
  • 14-11-2016
    generalt rigtig god hjælpfuld opgave
  • 16-02-2014
    god inspiration ....