SRO om B&O i Afsætning A, Virksomhedsøkonomi A og IT B
- HHX 2. år
- SRO (Afsætning A, Virksomhedsøkonomi A, It B)
- 10
- 19
- 3929
SRO om B&O i Afsætning A, Virksomhedsøkonomi A og IT B
Studieretningsopgave (SRO) om B&O i Afsætning A, Virksomhedsøkonomi A samt IT - I opgaven præsenteres en omfattende analyse af virksomheden B&O.
Studienets kommentar
Der mangler problemformuleringsafsnit. Opfylder derfor ikke formelt kravene til udformningen af en SRO.
Indhold
Indhold 1
1. Del: Afsætning 1
Parametermix 6
2. Del: Virksomhedsøkonomi 9
Regnskabsanalyse. 10
Afkastningsgrad (AG) 10
Overskudsgrad (OG) 11
Aktivernes omsætningshastighed (AOH) 12
Egenkapitalens forretning (EKF) 13
Gældsrenten (GR) 15
Samlede oversigt. 16
Stigning eller fald. 16
Udbytte af B&O aktier per 31.12 hvert år. 18
3. Del: IT 19
Uddrag
"1. Del: Afsætning
1.1
Bang & Olufsen A/S er grundlagt i 1925 i Struer (hovedkvarter) af to ingeniører Peter Bang og Svend Olufsen.
Virksomheden er verdenskendt for sit karakteristiske, kreative, og innovative sortiment af high-end kvalitetsaudio-, video og multimedieprodukter, som udtrykker virksomhedens vision:
”Mod til at overskride grænser for at skabe oplevelser, der overrasker og holSder”.
Bang & Olufsen har over 2.550 ansatte og havde en omsætning på DKK 4.092 mio. (EUR 548,6 mio.) i regnskabsåret 2007/2008.
Bang & Olufsen fremstiller en lang række enestående fjernsyn og musiksystemer, højttalere, telefoner og multimedieprodukter, som kombinerer den sidste nye teknologi med en unik tiltrækningskraft.
Bang & Olufsens produkter sælges af, over 1.200 forhandlere i mere end 100 lande gennem et omfattende netværk af detailforhandlere. Ca. 65 % af disse butikker er B1-butikker, som kun sælger Bang & Olufsen produkter. B1-butikkerne udgør 81 % af den samlede omsætning."... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind