SOP om Bang og Olufsen i Afsætning A og Dansk A

  • HHX 3. år
  • SRP (Afsætning A, Dansk A, SOP)
  • 10
  • 24
  • 6033
  • PDF

SOP om Bang og Olufsen i Afsætning A og Dansk A

SOP'et omhandler B&O, deres stærke og svage side med mere, og den er skrevet i fagene Afsætning A og Dansk A.

Jeg giver en analyse af en reklame (for BeoVision 8), og jeg giver en generel beskrivelse af virksomheden, samt den strategiske situation. Slutteligt vurderes den fremtidige forretningsmæssige situation for B&O.

Studienets kommentar

Studieområdeprojekter på hhx hed tidligere studieretningsprojekter (SRP). Eksemplet her er skrevet som et SRP. Der er enkelte forskelle mellem de to opgavetyper. I dag skal du fx ikke skrive et engelsk abstract, men et resumé på dansk. De fleste krav er dog ens, så du kan sagtens bruge eksemplet til at få gode idéer til dit SOP.

Den bedste måde at bruge eksemplet er ved at bruge SOP-bogen sideløbende. SOP-bogen er opdateret på alle de nye regler, så du er sikker på at leve op til alle krav.

Indhold

1.0 English abstract 3
2.0 Indledning 4
3.0 Virksomhedsbeskrivelse, 4
3.1 ICEpower 5
3.2 Enterprise 5
3.3 Automative 5
3.4 Audio/Visual & Communication (A/V) 5
4.0 Målgruppeprofil 6
5.0 Reklameanalyse 6
5.1 AIDA-modellen 8
5.2 Sammenhæng mellem reklamens virkemidler og målgruppen 9
6.0 Beskrivelse af B&O´s vision, mission og værdigrundlag 9
6.1 B&O's mission 9
6.2 B&O's vision 10
6.3 B&O's værdigrundlag 10
7.0 Virksomhedens strategiske situation: 10
7.1 Værdikæde 10
7.2 S-W-O-T Analysen 11
8.0 Konkurrenceforhold 12
8.1Brancheanalyse via Porters Five Forces 12
8. 2 Skydeskivemodellen 13
8.3 Konkurrentanalyse 14
8.3.1 Loewe 15
8.3.2 Samsung 15
8.3.3 Virksomhedsbesøg 16
9.0 Strategier som B&O kan anvende i fremtiden: 17
9.1 Intensivering 17
9.2 Integration 17
9.3 Diversifikation 18
9.4 Blue Ocean 18
9.5 Vækststrategi 18
10.0 De 4 p'er 20
10.1 Product 20
10.2 Promotion 20
10.3 Place 20
10.4 Price 20
11.0 konklusion 21
Kildeliste: 22
Bilag 1: BeoVision 8 reklame 23
Bilag 2: Artikler fra Euromonitor og Borsen. 24

Uddrag

2.0 Indledning
Jeg har fået stillet opgaven at skulle undersøge B&O, og analysere reklamen for BeoVision 8, som jeg har fortolket. Dernæst gennemarbejde den strategiske situation for B&O, og deres fremtidige muligheder på det danske marked. Afslutningsvis vil jeg konkludere om B&O er ”kampdygtige” nok til at blive på det danske/globale marked.

3.0 Virksomhedsbeskrivelse ,
Bang & Olufsen blev grundlagt i 1925, af to unge ingeniører, Peter Bang og Svend Olufsen. Deres første gennembrud var lysnetmodtager og ikke radioen, som de havde drømt om. Produktet blev hurtig en succes og det gav B&O den nødvendige startkapital. Omkring 50'erne og 60'erne blev B&O veletableret på det danske marked og blev hurtig kendt som ”det danske kvalitets mærke”.

B&O har altid satset på unikke og eksklusive produkter og deres produktportefølje indeholder hovedsageligt et bredt sortiment af elektronisk underholdning, hvor de primært satser på det visuelle og en lydkvalitet, som er i en klasse for sig selv. B&O differentierer sig på design, kvalitet og innovation.

Konceptet med B&O butikker er i dag udvidet med et ”shop in shop-koncept”, hvor den enkelte forhandler har mulighed for at sælge B&O produkter, såfremt en del af butikken bliver indrettet efter B&O's krav og specifikationer. B&O er i løbet af de sidste år gået ind på et nyt marked og har indledt et samarbejde med Audi og Aston Martin omkring udviklingen af lydsystemer til deres topmodeller. Derudover har B&O et samarbejde med Samsung omkring udviklingen af mobiltelefoner, under B&O navnet. De økonomiske resultater har i mange år været svingende for B&O. B&O kom med en nedjustering af resultatet, i forbindelse med offentliggørelse af halvårsresultatet i januar 2008. Bestyrelsen valgte kort... Køb adgang for at læse mere

SOP om Bang og Olufsen i Afsætning A og Dansk A

[18]
Bedømmelser
  • 18-03-2013
    Givet af HHX-elev på 1. år
    Meget rodet opgave, synes det var en god inspiration .. men meget rodet at finde rundt i!
  • 28-02-2012
    ffffffffffiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin opgav
  • 16-10-2013
    Rigtig god inspiration!!
  • 07-09-2013
    God inspiration til SRP