Opgave 4

Diskuter følgende tre udsagn. Besvarelsen af opgave 4 må maksimalt fylde 2.400 anslag inklusiv mellemrum.

Udsagn a. Kerneydelsen for musikfestivaler er at tilbyde musikoplevelser

En kerneydelse er det, der dækker kundens behov. En musikfestivals kerneydelse er musikprogrammet. Det ligger i navnet, at det er den vare som man tilbyder kunderne. Vi ved også fra bilag 3, at publikum varierer afhængig af, hvad der er på musikprogrammet. Det taler for, at det er musikken, der er kerneydelsen.

På den anden side er musikfestivaler ifølge bilag 2 blevet en statusmarkør. Det er ikke nok at have et fedt musikprogram. Kunderne forventer et bredt udvalg af oplevelser, så de kan vælge festival ud fra, hvilket brand de identificerer sig med. I bilag 4 kan vi også se, at Tinderbox forsøger sig med at skabe en helhedsoplevelse. Videoen viser forskellige områder af festivalen, fx et område, hvor der laves blomsterkranse og et pariserhjul. 

Konkurrencemæssigt kan der også være stor værdi i at tilbyde mere end blot musik. Der er efterhånden mange musikfestivaler, der konkurrerer om de samme kunder. Hvis man ...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind