Opgave 1
Karakteriser en eller flere målgrupper for Tinderbox. Inddrag bilag 1, 2 og 3. Besvarelsen må maksimalt fylde 2.400 anslag inklusiv mellemrum.
Opgaveformuleringen fortæller os, at vi skal lave en karakteristik af målgrupper for Tinderbox. Det vil sige, at du med faglige begreber skal beskrive en eller flere af Tinderbox’ målgrupper. Vi får at vide, at vi skal inddrage bilag 1, 2 og 3, og at vi selv skal udvælge målgrupper. Vi starter derfor med at læse bilagene grundigt.
Nedenfor forklarer vi, hvad vi lægger mærke til i bilagene og bagefter hjælper vi dig med at karakterisere relevante målgrupper.
Bilagene
Bilag 1
Bilag 1 består af to søjlediagrammer, der viser statistik om, hvem der deltog i musikfestivaler i 2019. Det øverste diagram viser deltagelse fordelt på alder og socioøkonomisk gruppe. Her kan vi se, at det især er unge, der deltager i musikfestivaler. Diagrammet viser, at 35 % af 16-24 årige deltog i en festival i 2019. Det tyder altså på, at unge er en relevant målgruppe for Tinderbox. Vi kan også se, at 33 % af studerende deltog i en festival i 2019. Det hænger godt sammen, da der er et stort overlap mellem studerende og unge mellem 16-24.
Derudover viser det øverste diagram, at ca. 20 % af 25-54 årige deltog i en festival i 2019. Derefter falder deltagelsen med alder. Diagrammet viser også, at kun 8 % af pensionister deltog i en festival i 2019. Personer over 55 år og pensionister er altså ikke en interessant målgruppe for Tinderbox. Selvstændige er heller ikke en relevant målgruppe, da kun 8 % af selvstændige deltog i en festival i 2019. Det kan skyldes, at selvstændige arbejder meget eller at de ikke kan se underh...