Opgave 2

Analyser 2-3 forhold, der har særlig betydning i Tinderbox’ forretningsmodel.

Der findes forskellige forretningsmodeller. Vi har valgt at tage udgangspunkt i Business Model Canvas, når vi kigger på Tinderbox’ forretningsmodel. Ifølge opgaveformuleringen skal du kun analysere 2-3 forhold i forretningsmodellen. Vi har dog valgt at analysere alle dele af forretningsmodellen for at vise, hvordan man bruger Business Model Canvas. Når du skal lave din egen besvarelse skal du huske, at du kun skal komme ind på 2-3 forhold.

Business Model Canvas

Markedstilbud

Virksomhedens markedstilbud, eller value proposition som det også kaldes, er det produkt eller den serviceydelse som virksomheden tilbyder sine kunder for at dække deres behov. I Tinderbox’ tilfælde er det en kombination af flere ting; en musikoplevelse, fællesskab, overnatning, barer, underholdning mfl. Tinderbox tilbyder altså sine kunder en helhedsoplevelse. Bilag 3, 4, 5, 7 og 8 giver os indblik i, hvad oplevelsen består af.

Vi ved fra bilag 3, at Tinderbox har elektronisk musik i deres EDM Magic Box. Bilag 4 viser stemningen og fællesskabet på festivalpladsen. Vi får i videoen en fornemmelse af de forskellige områder og scener på pladsen. I bilag 5 hører vi mere om Moonshine området, der er et madområde. Bilag 7 fortæller lidt om overnatningsmulighederne. TB Camping er placeret 1,5 km fra festivalen og der tilbydes både teltpladser og plads til egen campingvogn. I bilag 8 kan vi se en række instagramposts, der viser lidt om musikprogrammet og stemningen på pladsen.

Kundeperspektiv

Kundeperspektivet er den del af virksomhedens forretningsmodel, der omh...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind