Klipning

Klipningen af reklamen handler om, hvordan de enkelte små scener er klippet sammen til en sammenhængende reklamefilm. Klipningen kan have stor betydning for, hvilket indtryk reklamefilmen giver modtagerne. Der er fx stor forskel på, om der klippes hurtigt eller langsomt. Her viser vi de vigtigste faktorer, der gør sig gældende i klipningen af en reklamefilm.

Hvordan er rytmen i klipningen?

  • Hurtig klipning, dvs. at der klippes forholdsvis mange gange. Der går måske max. 4 sekunder mellem hver klipning.  Dette giver meget dynamik og et højt tempo i reklamen.
  • Langsom klipning, dvs. at der klippes forholdsvis få gange. Dette giver ro i reklamefilmen og giver modtagerne mulighed for at leve sig ind i en bestemt situation eller person.

Benyttes der dr...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind