Reklamefilmens opbygning

I en analyse er det altid en god idé at se på, hvordan reklamefilmen er bygget op. At analysere reklamefilmens opbygning giver dig overblik og viser samtidig noget om, hvilke virkemidler der grundlæggende benyttes i reklamen.

Hvordan er reklamefilmen overordnet set bygget op og komponeret?

  • Er den bygget op som en fortælling med en egentlig handling?
    • En fortælling er med til at holde modtagernes interesse fanget.
  • Er den bygget op om en bestemt person eller en bestemt genstand (produktet)?
    • Dette skaber fokus i reklamen.
  • Er den bygget op om det rent visuelle indhold? Dvs. nogle flotte billeder, som skal fange modtagernes interesse.
  • Er den bygget op om nogle tekster, priser eller logoer, der er i centrum?
    • Dette gør som regel, at budskabet fremstår meget kl...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind