Fortolkning

Her kan du læse om, hvordan du kan fortolke en reklamefilm.

Hvad er intentionen bag reklamefilmen?

For at kunne fortolke en reklamefilm, skal du først og fremmest gøre dig klart, hvad intentionen bag reklamefilmen er. Det er ofte ret simpelt at afgøre, da den primære intention bag de fleste reklamefilm simpelthen er at sælge et produkt eller en service. Din fortolkning må dog også gerne gå i detaljer med, hvordan reklamen prøver at sælge produktet. Vil den fx vise, at produktet er bedre end konkurrerende produkter? Eller vil den vise, at produktet kan dække et vigtigt behov? Uanset hvad vil der typisk også være en relateret intention, som handler om at fange folks opmærksomhed længe nok til, at de bliver overbevist om at købe produktet.

Du kan dog også møde reklamefilm, som ikke nødvendigvis er rettet mod at sælge et specifikt produkt, men i stedet handle...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind