Fortælletekniske virkemidler

Fortælleteknikken i en reklamefilm handler om, hvilke virkemidler der benyttes til at ’fortælle’ reklamen. Uanset om der er en egentlig fortællerstemme eller ej, vil reklamens historie altid blive fortalt vha. bestemte virkemidler.

Hvad er de centrale fortælletekniske virkemidler i reklamefilmen?

  • Fortælles der en sammenhængende historie i reklamen?
    • Hvordan er historien med til at fremstille produktet?
    • Opbygges der spænding i reklamens historie? Og udløses denne spænding på en måde, som får produktet til at fremstå positivt?
    • Er der en lykkelig slutning, hvor produktet spiller en central rolle?
    • Hvordan appellerer reklamens fortælling til målgruppen?
  • Benyttes der en fortæller eller en voice over, som fortæller reklamefilmens historie eller budskab?
    • De...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind