Vurdering og konklusion

Som afrunding på din reklameanalyse er det altid en god idé at vurdere, hvilken effekt, du mener, reklamen har på modtagerne. Her skal du konkludere på dine analyser og opsummere, hvordan de enkelte analyseelementer (billede, tekst, personer, reklameargumenter mm.) gør produktet attraktivt og påvirker modtageren.

I din vurdering kan du fx tage følgende spørgsmål op:

  • Hvordan forsøger reklamen overordnet set at sælge produktet til modtagerne?
  • Hvordan påvirker reklamen målgruppen til at synes godt om produktet/virksomheden?
  • Hvordan får reklamen produktet/virksomheden til at fremstå?
    • Fx kvalitetsbevidst, troværdig, succesfuld, humoristisk, populær, som et sted hvor man får mest for pengene, eller?
  • Hvordan er reklamens virkemidler til sammen med til at ...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind