SRP om McDonald's Danmark i Afsætning A og Dansk A

  • HHX 3. år
  • SRP (Dansk A, Afsætning A)
  • 10
  • 26
  • 4822
  • PDF

SRP om McDonald's Danmark i Afsætning A og Dansk A

SRP om McDonald's Danmark, skrevet i Afsætning A og Dansk A, hvor jeg bl.a. giver en kort gennemgang af virksomheden, og herefter foretager en omfattende analyse af reklamer og promotion hos McDonald's Danmark, for til sidst at vurdere sammenhængen mellem reklame og forretningsstrategi for McDonald's Danmark.

Studienets kommentar

Intet abstract i opgaven, og ingen indledning.
Du kan også få hjælp til dit Studieretningsprojekt i SRP-bogen. Her guider vi dig i alt fra emnevalg og faglige metoder til opbygning af opgaven.
Få den bedste hjælp til SRP med SRP-bogen.

Indhold

English abstrakt 3
Beskrivelse af McDoland's Danmark 3
De 7 P'er 3
Serviceleverancesystem 5
Strategisk analyse 6
Skydeskivemodel 6
Porters 5 forces 6
Konkurrentanalyse 8
Blue Ocean strategi 9
Porters konkurrencestrategi 9
Konkurrencemæssig position 9
SWOT 10
Ansoffs vækst strategi 11
Omverdensmodel 11
Værdikæde 13
Reklame analyse 15
Diskuter og vurder reklame vs. Strategi 17
Litteraturliste 19
Bilag 1 – Markedsandel 20
Bilag 2 – Great taste of America 21
Bilag 3 – Vært/-inde håndbog fra McDonald's 22
Bilag 4 – Grønt logo 23
Bilag 5 – Rebranding 24
Bilag 6 – Ledervejen 25

Uddrag

"Beskrivelse af McDoland's Danmark:
McDonald's Danmark ApS er et datterselskab af McDonald's Corporation. Hovedkontoret i Danmark ejer nogle få af de danske restauranter, men fungerer ellers som samarbejdspartner for franchisetagerne, der ejer størstedelen af de danske restauranter.

Det er McDonald's Danmarks opgave at sørge for at fastlægge den overordnede markedsføring og strategi for alle restauranterne. Derudover er det McDonald's Danmark der udvikler træningssystemet og beskriver hvordan driften i de enkelte restauranter skal fungerer. McDonald's Danmark blev etableret i 1989.

Som nævnt er McDonald's Danmark samarbejdspartner for alle deres franchisetagere som ejer restauranter i Danmark. Der er i alt 83 restauranter, fordelt i hele landet fra Bornholm til Skagen. Franchisetagerne ejer alt fra 2 til 12 restauranter hver.

McDonald's Danmark har den største markedsandel på fastfood-markedet i Danmark , og er markedsledere. Konkurrenceformen for markedet er differentieret, delvis monopol. Dette er på baggrund af at McDonald's Danmark konkurrerer på et heterogent marked med nogen præference. Markedets udbydere er, den store, McDonald's Danmark, samt et antal mindre som f.eks. Burger King, Subway, 7-eleven."... Køb adgang for at læse mere

SRP om McDonald's Danmark i Afsætning A og Dansk A

[13]
Bedømmelser
  • 19-11-2014
    Afsætnings delen trækker mest.
  • 26-04-2015
    God inspirationskilde, dog enkelte grammatiske fejl. Gode kilde henvisninger
  • 15-01-2017
    Synes den er god, men synes mest at det er afsætning og ikke så meget dansk.
  • 12-11-2014
    rigtig fin opave, god til at få nogle nye vinkler på sin opgave