Reklamefilmsanalyse - Fona og Sonofon

  • STX 2.g
  • Dansk A
  • Ingen givet
  • 3
  • 838
  • PDF

Reklameanalyse: Reklamefilmsanalyse - Fona og Sonofon

Analyse af to reklamer - en Fona reklame og en Sonofon reklame:

Reklame med Simon Jul som ninja

Reklame med to gymnasieelever, der sidder og laver tysk lektier sammen

Uddrag

Den første reklamefilm jeg vil analysere er en reklame fra Sonofon (2:38-3:11). Reklamefilmen vare 33 sekunder, og består af 4 klip. Det er normalperspektivering under hele reklamen. Afsenderen er Sonofon, og målgruppen er umiddelbart unge, men også andre der bruger mobiltelefoner.

Sonofon reklamen er en lyrisk reklamefilm, da den ikke har nogen handling, og ikke har nogen tid. Jeg vil sige at denne reklame er informativ, da man får en del information om den vare der reklameres for.

Reklamen har ikke nogen egentlig handling, men viser bare Simon Jul som ninja. Dette har heller ...

---

Fona reklamen er en narrativ reklamefilm. Selvom det er en meget kort reklame film, på kun 22 sekunder, formår den at have en handling, og fortælle en lille historie om de to gymnasieelever der sidder og laver tysk lektier sammen. Pigen forslår at drengen skal tage nøgenbilleder af hende, men det kan han ikke da han ikke har et kamera. Og derefter ser man dette kamera fra Fona.

Dette er en reklame der har karakter af salgsfremstød, da hensigten med denne reklame udelukkende er at sælge deres produkt, som i dette tilfælde er et kamera. Herunder har reklamen... Køb adgang for at læse mere

Reklamefilmsanalyse - Fona og Sonofon

[1]
Bedømmelser
  • 12-06-2014
    ........................................

Materialer relateret til Reklamefilmsanalyse - Fona og Sonofon.