Opgave 2

Analyser Wally and Whiz’ anvendelse af produktparameteren.

Besvarelsen må maksimalt fylde 4.800 anslag med mellemrum.

Opgaveformuleringen beder os om at analysere anvendelsen af produktparameteren. Produktparameteren er en af de fire p’er i marketing mixet. Når man arbejder med produktparameteren er der en række ting man bør komme ind på. Dem gennemgår vi nedenfor.

Selve produktet

Et produkt er det en virksomhed tilbyder forbrugeren. Vi ved, at Wally and Whiz’ produkt er firkantet gourmetvingummi med forskellige smage. Når vi skal analysere selve produktet kigger vi på følgende:

Kvalitetsdimensioner

Når man taler om et produkts kvalitet, så kigger man på tre kvalitetsdimensioner.

Den funktionelle kvalitet handler om, hvorvidt produktet opfylder sin funktion. I Wally and Whiz’ tilfælde skal vingummien stille forbrugerens sliksult og give en smagsoplevelse. Det er dog ikke en, hvilken som helst sliksult, da forbrugeren i det tilfælde sandsynligvis ville købe et billigere alternativ. Det er altså en sliksult efter gourmetslik. Vingummiens funktionelle kvalitet handler derfor om, at den smager godt hver gang og at man ikke får nogle dårlige vingummier. At produktet er vegansk og allergivenligt bidrager også til den funktionelle kvalitet.

Den smagsmæssige kval...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind