Opgave 4
Diskuter følgende udsagn. Besvarelsen må maksimalt fylde 2.400 anslag med mellemrum.
I opgaveformuleringen bliver vi bedt om at diskutere tre udsagn. I det følgende vil vi gennemgå, hvilke argumenter du kan komme ind på.
- a) STATE Drinks opnår den største fordel ved at benytte differentieret marketingmix på det internationale marked.
- b) Når STATE Drinks introducerer vitamindrikke i sortimentet, benyttes diversifikation som vækststrategi.
- c) Det er mest optimalt for STATE Drinks at benytte push-strategi i forbindelse med promotion.
a) STATE Drinks opnår den største fordel ved at benytte differentieret marketingmix på det internationale marked.
Et differentieret marketingmix er en form for marketing, hvor man tilpasser ens markedsføring til forskellige segmenter eller målgrupper. Det, der taler for, at STATE Drinks vil have størst udbytte af et differentieret marketingmix er, at forskellige markeder kan have forskellige smagspræferencer. Eksempelvis er lakrids hovedsageligt en populær smag i Skandinavien. Det kan også være, at der på de forskellige markeder er nogle forskellige butikker, som det er vigtigt at være i. Endelig taler det for, at STATE Drinks allerede har en vis grad af tilpasning, da virk...