STATE Drinks | Afsætning

Her finder du vores opgavehjælp til opgaven STATE Drinks, der blev brugt til skriftlig eksamen i Afsætning A på HHX d. 10 august 2022.

Opgavesættet består af fem opgaver, der handler om virksomheden STATE Drinks. På de følgende sider forklarer vi dig, hvordan du kan løse de fem opgaver:

Her kan du læse et uddrag fra Opgave 1

Virksomheden fortæller, at produktet er tilgængelig i over 3500 butikker på tværs af Skandinavien. STATE Drinks har for nylig lanceret i Island og bruger en del fokus på det svenske marked.

Virksomheden har både B2C-salg og B2B-salg. B2C-salget foregår i supermarkeder, discountbutikker, 7/11, fitnesskæder, på tankstationer og på egen webshop. Discount står for 40 % af det samlede indkøb og er derfor en vigtig salgskanal. Det kræver meget at være i retail. Kæderne vil have billige indkøbspriser og betaling for at føre produktet.

B2B-salget er hovedsageligt til små virksomheder, svømmehaller og sportshaller.

STATE Drinks forhandles til mellem 15-25 kr. Afhængig af om det er i discountkæder eller i conveniencebutikker. Her følger STATE markedslederne.

Salgsstrategien er at være Nike inden for drikkevarer. Det vil sige, at man i sin markedsføring  har fokus på sportslige præstationer frem for ekstremer, letpåklædte damer og natteliv som ellers typisk er den måde energidrik markedsføres. Man vil også ligesom Nike bruge sportsfolk til at reklamere for sine produkter. STATE forsøger at finde sportsfolk, der er i top 10 inden for deres sportsgren på de forskellige markeder.

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind

STATE Drinks | Afsætning

[2]
Bedømmelser
  • 28-01-2024
    Givet af HHX-elev på 3. år
  • 19-01-2024
    Givet af HHX-elev på 3. år