Kvalitetssikring og formidling af analysen

På denne side forklarer vi dig sidste trin i en indholdsanalyse, nemlig kvalitetssikring og formidling. Vi giver dig gode råd til at lave et formidlingsdisplay og vi viser, hvad du kan gøre for at sikre, at din indholdsanalyse lever op til undersøgelseskriterierne.…

...

Kvalitetssikring

Efter vi har lavet vores indholdsanalyse, så bør vi altid foretage en vurdering af analysens resultater i forhold til undersøgelseskriterierne. Du kan læse mere om undersøgelseskriterierne i vores kompendium om begreber i samfundsfag. Nedenfor har vi opstillet et oversigtsskema, hvor du kan se, hvad du skal gøre for at leve op til undersøgelseskriterierne.

 

Høj…

...

Formidling

Når vi har analyseret data, så vil vi gerne præsentere analysen på en måde, som er overskuelig for læseren og som sætter læseren ind i vores hovedresultater. Til det formål kan formidlingsdisplays med fordel anvendes. Hvor analytiske displays er en hjælp til dig, så er formidlingsdisplay en hjælp til læseren. Det vil sige, at formidlingsdisplays er de displays, der ender med at være en del af din opgave, mens analytiske displays kun er til dig selv som en hjælp til at se mønstre og tendenser. Dog kan du ofte bruge dit analysedisplay som formidlingsdisplays, hvis du har været grundig og systematisk. Formidlings- og analysedisplays kan altså sagtens være ens. Fordelen ved at lave formidlingsdisplays er, at vi viser læseren, hvad vores hovedresultater er. Samtidig kommer læseren tættere på vores data og kan derved bedre forstå vores konklusioner. Formidlingsdisplays kan ligesom analysedisplays både være grafiske og i tabelmæssig form. Tabeller har typisk plads til mere tekst, hvilket sikrer en god validitet, fordi vi kommer tæt p…

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind